اقتصاد 90

اقتصاد 90

سرای اقتصادی دانشجو دانشگاه سمنان

 از این رو کشورهای مختلف در دهه های اخیر با توجه به نقش مؤثر و مثبت کارآفرینان اقتصادی در توسعه جامعه ، بهره برداری از این توانمندی را مورد توجه قرار داده اند. دستاورد راهبردی سیاست های کارآفرینانه، دو پیامد مهم ایجاد اشتغال و پیشرفت است که هر دو در خدمت توسعه عدالت اجتماعی خواهند بود.
از سوی دیگر تحولات و دگرگونی های شگرف و عظیمی که به دلیل رشد فزاینده دانش ، صنعت و فناوری در زندگی بشر رخ داده موجب شده تا کشورهای مختلف راهکارهای مناسب و مؤثری را برای بهره گیری هر چه بیشتر از این تحولات بیابند و به کار بندند و به همین علت اندیشمندان عصر کنونی کارآفرینی را شیوه نوین زندگی دانسته اند.
دستیابی به اهداف آرمانی سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران و نیز تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه کشور مستلزم توسعه فرهنگ و دانش کارآفرینی به عنوان موتور محرکه این حرکت عظیم است.
به طور کلی ریشه مباحث کارآفرینی به درک صحیح ما از الگوی پیشرفت برمی گردد در تدوین الگوی اسلامی، ایرانی پیشرفت لازم است در سطح ملی نسبت به موارد ذیل اهتمام جدی به عمل آوریم:
1- استفاده از ظرفیت های کارشناسی کشور به منظور شناسایی چالش ها، راهبردها و اهداف راهبردی توسعه فعالیت های کارآفرینی در کشور
2-توسعه انواع کارآفرینی فردی، سازمانی ، اجتماعی به ویژه فعالیت های کارآفرینانه در بخش غیر دولتی به عنوان راهبرد توسعه ملی
3- طراحی و به کار گیری هوشمندانه نظام های سنجش و توسعه کارآفرینی و ارزش یابی محیط کارآفرینی در کشور به منظور هدایت اثر بخش راهبردها و سیاست های توسعه کارآفرینی
4-توسعه نهادهای آموزشی – پژوهشی توانمند برای توسعه کارآفرینی در کشور
5-رویکرد نوین آموزش عالی در جهت توسعه دانشگاه های کارآفرین
6- توسعه نظام آموزش مهارتی و نظام صلاحیت حرفه ای
اینک که با ابلاغ سیاستهای مقام معظم رهبری( مدظله العالی ) پیرامون اشتغال ، اجرای اصل 44 قانون اساسی و طرح هدفمند سازی یارانه ها ، دولت کارآفرین تمام تلاش خود را برای توسعه کارآفرینی در کشور به کار گرفته است برگزاری روز ملی مهارت ، کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای می تواند زمینه ساز توسعه فرهنگ کارآفرینی و الگو سازی برای جوانان این مرز و بوم باشد.
اینجانب ضمن تبریک و تهنیت روز ملی مهارت ، کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای از همه جوانانی که کار را با اخلاق عجین کرده و کارآفرینی را شیوه زندگی و کار خود قرار داده اند تشکر می کنم و امیدوارم در پرتو آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی ( ره ) و با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) و هم افزایی توانمندی های کارآفرینان در سال جهاد اقتصادی بتوانیم در این مسیر افتخار آفرین با گامهایی استوار حرکت نمائیم.
به امید فردایی روشن با تلاش مستمر و سازنده کارآفرینان ایرانی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مهدی سروی ׀ تاریخ: جمعه 12 آبان 1391برچسب:کارآفرینی,افتصادوکارآفرینی,موضوعات کارآفرینی,توسعه کارآفرینی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , eghtesad90.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com